Kill Team 21 Tournament 02.10.

  • Hallo zusammen


    Bald ist es soweit, das erste KT21 Turnier findet statt.


    Wann: Samstag 02.10.2021, ab 10:15 Uhr eingetroffen sein, damit wir um 10:30 mit dem ersten Spiel starten können.

    When: saturday 02.10.202, be here at 10:15, so that we can start the first round at 10:30.

    10:30-12:00 Erstes Spiel / First game

    12:00-13:00 Mittagspause / lunch break

    13:15-14:45 Zweites Spiel / second game

    15:00-16:30 Drittes Spiel / third game

    16:30 Siegerehrung / award ceremony


    Gespielt werden 3 Partien à je 90 Minuten.

    Wenn das Spiel nach 80 Minuten noch nicht in der vierten Runde ist, wird die aktuelle Runde fertig gespielt und dann werden die Punkte gezählt

    There are 3 round, each lasts 90 minutes.

    If the game isn't in the fourtg round after 80 minutes, the current round will be played to the end and then the score noted.


    Das Roster besteht aus 20 Modellen. Ihr müsst es nicht im vorhinein abgeben, bringt aber eine ausgedeuckte Kopie davon mit. Falls ihr nicht sicher seid, könnt ihr das Roster vorher an mich schicken zur Kontrolle.

    The roster consists of 20 models. You don't need to send the roster to me beforehand, just make sure you bring a printed copy with you on the game day. You can send it to me so I can check if it is valid, if you are not sure.


    Mitbringen / What to bring:

    - Miniaturen, die ihr im Roster habt / The miniatures in your roster

    - Roster, mindestens zwei mal ausgedruckt / Roster, printed at lest twice

    - Datacards oder Compendium

    - Würfel, Tokens, Massband, Templates / Dice and Tokens, Measuring Tape, combat gauges

    - Missionszielkarten (in der Anmwldung schreiben wenn ihr braucht)/ Secondary objective cards (note in the sign up if you need those)

    - Barrikaden (schreibt, wenn ihr braucht) / Barricades (note if you need those)

    - Kugelschreiber, Papier / Pen and paper

    - Mundnasenschutz / Mask

    - gültiges Zertifikat, ohne ist eine Teilnahme nicht möglich!

    Denke an die Abstands-und Hygieneregeln


    Missionen / Missions

    Tisch / Table 1: 1.3 Awaken the data spirits

    Tisch / Table 2: 2.1 Escalating Hostilities

    Tisch / Table 3: 3.3 Master the Terminals

    Tisch / Table 4: 2.3 Domination


    Siegbedingung / Victory Condition:

    Wer am Ende der vierten Runde mehr Victory Points hat, gewinnt. Falls beide gleich viele Punkte haben, gilt es als unentschieden.

    Die Punktedifferenz wird ebenfalls notiert

    Punkte: maximal 12 vom Primary Objective, 6 (3 x 2VP) von den Secondary Objectives, maximal 18 Punkte pro Runde

    The player who has the most ppints in round 4 wins. If both player have equal points, it is a draw. The point difference is also noted.

    Points: 12VP from primary objective, 6 (3x2VP) from secondaries for a maximum of 18 VP per round.


    Falls es eine ungerade Anzahl Spieler gibt, wird es eine Wild Card geben. In der ersten Runde wird diese ausgelost, in folgenden Runden bekommt die letzplatzierte Person die Wildcard. Eine Wildcard zählt als Sieg ohne Punktedifferenz.

    If there is an uneven number of participants, there will be a wild card. In the first round, it will be randomly chosen, after that the player with the fewest points gets the wild card.

    The Wild card counts as a victory without a point difference.


    Für jeden Sieg gibt es 3 Punkte, 1 Punkt für ein Unentschieden, 0 für eine Niederlage.

    Falls am Schluss Gleichstand herrscht, gewinnt derjenige mit den höchsten VP-Differenzen (Summe aus allen 3 Spielen)

    Each victory awards 3 points, a draw is worth 1 point 0 for a loss.

    If multiple players have the same amount of points, the sum of the point differences is used as a tie breaker.


    Anmeldung / Sign up:

    Meldet euch entweder in diesem Thread oder direkt im Laden an, schreibt bitte dazu, mit welcer Fraktion ihr teilnehmt.

    Ausserdem sollted ihr noch schreiben, falls ihr nicht zweisprachig (De/En) seid und ob ihr noch Material (Barrikaden, Karten) braucht

    Fragen könnt ihr ebenfalls in diesen Thread schreiben

    You can sign up here or directly in the store, also note the faction you're bringing.

    You should also note, if you are not bilingual (De/En) and if you need materials (barricaded, cards).

    Questions can also be posted in this Thread.


    Faq:

    Falls es am Montag vor dem Turnier noch kein offizielles Faq/Errata hibt, werde ich eines aus der Community nehmen.

    If there is no official FAQ/Errata on Monday before the tournament, I will link a community-made errata.


    Ich freue mich auf rege Teilnahme und einen spassigen Tag!

    I'm looking forward to a good tournament and a fun day.


    Gruss Amira

  • Hallo liebe Teilnehmer

    Ich habe unter "Mitnehmen" noch die geltenden Eventsauflagen zu Maskentragen und vorallem Coronazertifikatspflicht ergänzt. Wir müssen das am Turnieranfang kontrollieren und, wer kein Zertifikat vorweisen kann, darf leider nicht mitmachen.


    Wir vom Tactica Haften nicht für Bussen bei Kontrollen wegen verlegtem Zertifikat oder dergleichen.


    Gruss

    Tiggi

  • Ich nehme auf alle Fälle teil. Bin auch zweisprachig. Bezüglich Fraktion bin ich noch nicht völlig sicher, ob AdMech oder Soros. Melde mich aber sicher im Lauf der Woche 🤗.


    Mit Material (Regeln, Karten, Barrikaden) bin ich ausgestattet.

  • A new rule, that I quite like: Dice that have a special symbol on more than one side are not allowed.


    Since there hasn't been an official Errata, we will be using the following:


    This is an unofficial errata designed around perceived rules as intended based on how the majority of factions have been balanced. My group is using these rules in place of the obvious errors/oversights until GW releases a proper errata themselves.

    Adepta Sororitas

    1. Add the following rule for Battle Sister fire teams:
    • Your kill team can only include up to one Battle Sister Icon Bearer

    1 This is to keep Battle Sisters in line with other icon bearer operative limitations

    Adeptus Astartes

    1. Heavy Intercessor operatives should have a Move characteristic of 2O and an APL characteristic of 3

    1 This is to keep Heavy Intercessors in balance with other Space Marine fire teams. A total of APL 8 is not balanced for objective control, putting the Heavy Intercessors at a significant disadvantage against all other factions.

    Astra Militarum

    1. The Guardsman Gunner operative should have a Save characteristic of 5+
    2. Change the Guardsman Orders rule to the following:
    • Guardsman Orders: Each time you use one of your strategic ploys below, it takes effect as a Guardsman Order. All friendly GUARDSMAN operatives within (6”) of and Visible to a friendly GUARDSMAN SERGEANT and all TEMPESTUS SCION operatives in the killzone are issued that Guardsman Order.

    1 This is to keep the Guardsman Gunner in line with other Guardsman operative profiles.

    2 This is for the purpose of clarity on how the rule functions.

    Deathguard

    1. The Plague Marine Champion operative should have a Move characteristic of 2O

    1 This is to keep the Plague Champion in line with other Plague Marine operative profiles

    Necron

    1. Change the Necron Warrior fire team selection rule to the following:
    • A Necron Warrior fire team consists of five Necron Warrior operatives each equipped with a bayonet and one of the following options:
    • Gauss flay or gauss reaper

    1 This is to keep Necron Warriors in line with other fire team selection limitations. Also the Gauss Reaper is not a pistol.

    Tau Empire

    1. When using the Stand and Fire tactical ploy, Mortal Wound effects from critical hit rules are still applied as though the roll was for a shooting attack.
    2. Supporting Fire should read:

    Use this Tactical Ploy in the Firefight phase, when a Shoot action is declared for a friendly HUNTER CADRE operative. In the Select Valid Target step of that shooting attack, you must select an enemy operative that is within Engagement Range of one or more friendly operatives and must be within (6") of the active operative, while ignoring Cover for enemy operatives that is provided by friendly operatives' bases. Note, that in the Roll Defence Dice step of that shooting attack, the enemy operative can be in Cover as a result of friendly operatives' bases.

    1 This is to prevent critical hits scored in the combat from being less optimal than normal hits for Tau Empire ranged weapons. Otherwise, a fusion blaster does 6/3 as opposed to 6/7(3+MW4).

    2 This is for the purpose of clarity on how the rule functions. It sounds like GW is trying to say you're allowed to pick concealed targets if they're only blocked by your allies, but they still get the cover save on the roll.


    DrDiHai do you know already what you are bringing?